Yayınlarım

A- Makaleler

  1. Colak, I., & Altinkurt, Y. (2022). The Precarization of Educational Labor: The Examination of Teachers’ Job Insecurity Perceptions. Educational Process: International Journal, 11(2): 60-95.
  1. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., & Altınkurt, Y. (2022). Öğretmenlerin örgütsel güç mesafesi algıları ile özerklik davranışları arasındaki ilişkide eleştirel düşünme eğilimlerinin aracı rolüe-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(2), 90-107.
  1. Yorulmaz, Y. İ., Iliman Püsküllüoğlu, E., Çolak, İ., & Altınkurt, Y. (2021). The relationship of organisational trust with organisational justice organisational commitment, and organisational citizenship behaviours in educational organisations: A meta-analysis. Education and Science, 46(208), 237-277. 
  1. Çolak, İ., Anasız, B. T., Yorulmaz, Y. İ., & Duman, A. (2019). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin etkisinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 67-86.
  1. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Çiçek-Sağlam, A. (2018). The relationship between teachers’ structural and psychological empowerment and their autonomy. Journal of Educational Sciences Research, 8(2), 81-96. Doi: 10.22521/jesr.2018.82.3
  1. Çiçek-Sağlam, A., Yorulmaz, Y. İ., Türkkaş-Anasız, B., Çolak, İ., & Dumlu, N. N. (2018). Prediction of academic staffs’ organizational silence through their power distance perceptions. Üniversitepark Bülten, 7(2), 143-166. Doi: 10.22521/unibulletin.2018.72.6
  1. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2018). Örgütsel güç mesafesi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(4), 671-686. Doi: 10.24315/trkefd.411916 (ULAKBIM)
  1. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Ekinci, C. E. (2017). An evaluation of PISA 2015 achievements of OECD countries within income distribution and education expenditures. Turkish Journal of Education, 6(4), 169-185. doi: 10.19128/turje.329755 (ESCI).
  1. Yorulmaz, Y. I., Colak, I., & Altinkurt, Y. (2017). A meta-analysis of the relationship between teachers’ job satisfaction and burnout. Eurasian Journal of Educational Research, 71, 175-192. doi: dx.doi.org/10.14689/ ejer.2017.71.10 (ESCI, ERIC).
  1. Çolak, İ. ve Altınkurt, Y. (2017). Okul iklimi ile öğretmenlerin özerklik davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(1), 33-71. doi: 10.14527/kuey.2017.00
  1. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., ve Altınkurt, Y. (2017). Öğretmen özyeterlik inancı ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 20-32. doi: dx.doi.org/10.21666/muefd.319209
  1. Çolak, İ., Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2017). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki.Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 189-208. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksbd/issue/ 34220/383408
  1. Çolak, İ., Altınkurt, Y., & Yılmaz, K. (2014). The relationship between teachers’ teacher leadership roles and organizational commitment levels. Educational Process: International Journal, 3(1-2), 35-51. doi: 10.12973/edupij.2014.312.3

B.1- Tam Metin Bildiriler

  1. Çolak, İ., Aysel, İ., Yorulmaz, Y. İ., & Altınkurt, Y. (2021). Ortaöğretimde neoliberal bir dönüşüm: Proje okulları. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu Tam Metin Bildiriler Kitabı içinde (s. 23-38). Muğla Üniversitesi.
  1. Iliman Püsküllüoğlu, E., Çolak, İ., & Yorulmaz, Y. İ. (2021). Öğretmen adaylarının eğitim inançları, eleştirel düşünme eğilimleri ve öz yeterlik inançları arasındaki ilişkiler. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu Tam Metin Bildiriler Kitabı içinde (s. 1110-1118). Muğla Üniversitesi.
  1. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ. ve Altınkurt, Y. (2018, 10-13 Ekim). Öğretmenlerin psikolojik güçlendirilmeleri ile özyeterlik inançları arasındaki ilişki. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu Tam Metin Bildiriler Kitabı içinde (s. 652-660). Giresun Üniversitesi.
  1. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., & Hoşgörür, V. (2018). Öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik mentorluğun TALIS raporları açısından incelenmesi ve Türkiye özelinde değerlendirilmesi. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu Tam Metin Bildiriler Kitabı içinde (s. 661-676). Giresun Üniversitesi.

B.2- Özet Bildiriler

  1. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Altınkurt, Y. (2022, 22-25 Haziran). Türkiye’de eğitim örgütlerinde örgütsel muhalefet konusunda yapılan çalışmalar ile ilgili bir meta değerlendirme [Sözlü Bildiri]. IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir.
  1. Çolak, İ., Türkkaş-Anasız, B., Yorulmaz, Y. İ., & Duman, A. (2018, 13-15 Eylül). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinin etkisinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması[Sözlü Bildiri]. 2nd International Education Research and Teacher Education Congress (ERTE), Kuşadası-Aydın.
  1. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Çiçek-Sağlam, A. (2018, 13-15 Eylül). Öğretmenlerin yapısal ve psikolojik güçlendirilmeleri ile özerklik davranışları arasındaki ilişki [Sözlü Bildiri]. 2nd International Education Research and Teacher Education Congress (ERTE), Kuşadası-Aydın.
  1. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., Altınkurt, Y., & Ekinci, C. E. (2017, 3-7 Mayıs). Bazı ülkelerdeki öğretmenlerin ve okulların özerklik düzeyleri [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla.
  1. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Yaşa, R. (2017, 3-7 Mayıs). The examination of teachers’ loss of face [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla.
  1. Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Altınkurt, Y. (2017, 3-7 Mayıs). The relationship between job satisfaction and burnout of teachers in Turkey: A meta-analysis study [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla.
  1. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., Türkkaş-Anasız, B., Dumlu, N. N., & Çiçek-Sağlam, A. (2017, 28 Eylül-1 Ekim). Örgütsel sessizlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla.
  1. Çiçek-Sağlam, A., Yorulmaz, Y. İ., Türkkaş-Anasız, B., Çolak, İ., & Dumlu, N. N. (2017, 28 Eylül-1 Ekim). The effect of academic staffs’ power distance perceptions on organizational silence [Sözlü Bildiri]. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla.
  1. Çolak, İ., Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2016, 31 Mayıs-3 Haziran). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki [Sözlü Bildiri]. III. Eurasian Educational Research Congress, Muğla.
  1. Balkaya, Ş., Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., & Altınkurt Y. (2016, 12-14 Mayıs).  Farklı çalışan tipindeki öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ve tükenmişlik düzeyleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği) [Sözlü Bildiri]. 11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Kuşadası.

B.3- Poster Bildiriler

  1. Çolak, İ., Yorulmaz, Y. İ., & Altınkurt, Y. (2018, 17- 19 May). The role of critical thinking dispositions and power distance on teachers’ autonomy [Poster Bildiri]. Teacher Education Policy in Europe (TEPE) 2018 Conference, Braga (Portugal).

C- Kitap Bölümleri

  1. Altınkurt, Y., Çolak, İ. ve Yorulmaz, Y. İ. (2021). Örgütsel sessizlik. H. B. Memduhoğlu ve K. Yılmaz (Ed.), Psiko-Sosyal Yönleriyle Yönetim içinde (s. 451-472). ISBN: 978-625-8044-18-8
  1. Altınkurt, Y., Yorulmaz, Y. İ. ve Çolak, İ. (2018). Eleştirel kuram ve eğitim yönetimine yansımaları K. Yılmaz ve K. Demir (Ed.), Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları içinde (s. 563-590). ISBN: 978-605-241-279-4
  1. Altınkurt, Y., Yorulmaz, Y. İ. ve Çolak, İ.  (2018). Eğitim yönetiminde doğal tutarlılık kuramı. K. Yılmaz ve K. Demir (Ed.), Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları içinde (s. 591-606). Ankara: Pegem Akademi. ISBN: 978-605-241-279-4
  1. Balkaya, Ş., Yorulmaz, Y.İ., Çolak, İ. ve Altınkurt, Y. (2016). Farklı çalışan tipindeki öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ve tükenmişlik düzeyleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği). K. Beycioğlu, N. Özer, D. Koşar ve İ. Şahin (Ed.), Eğitim Yönetimi Araştırmaları içinde (s. 34-48). Ankara: Pegem Akademi. e-ISBN: 978-605-318-393-8

D- Atıflar

Google Scholar Atıf Sayısı: 340; h-endeksi: 10 (28.06.2022)
Erişim Linki: https://scholar.google.com

E- Araştırma Projesi

  1. Kurum: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP). 2017. Öğretim Elemanlarının Güç Mesafesi Algılarının Örgütsel Sessizliklerine Etkisi. (Araştırma Projesi). Araştırmacı. Proje No: 17/176 (Tamamlandı).

F- Diğer Etkinlikler

  1. IV. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Sempozyum Yürütme Kurulu Üyesi. Muğla. 14-18 Nisan 2021.
  1. III. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Sempozyum Sekreteryası. Giresun. 10-13 Ekim 2018.
  1. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Sempozyum Sekreteryası. Muğla. 03-07 Mayıs 2017.